Friday, September 4, 2009

paspispusss..

sebatang tak rasa, dua batang biasa, tiga batang baru terasa, empat batang tersiksa...tapi kalau dah beratus batang itu gila...

********

Cerita saorang isteri yang suaminya saorang perokok

Isteri : Bang sudah-sudah lah merokok tu, dari muda hingga tua masih tak boleh tinggal rokok tu..ingat ingatlah kesihatan awak yang dah tak menentu tu..

Suami : Awak ni tiap hari membebel saje...SAMPAI MASA saya berhentilah merokok...yang awak tu bila pulak berhenti membebel..

Isteri : SAMPAI MASA saya berhentilah bang..

*******

Memang 'sampai masa' suami dan isteri tersebut akan 'berhenti' di perhentian terakhir yang telah dijanjikan. Sorang isteri kalau boleh tak mahu mendapat saorang suami kaki merokok tapi dah terkawin nak buat cam mana terima ajelah...

4 comments:

  1. Isteri : Bang, kan dah pesan kalau beli rokok tu, beli untuk saya sekali !

    Suami : Awak ni, tak senang tengok saya senang. Nah! Saya pinjamkan sebatang..asyik saya je beli untuk awak, awak bila nak beli untuk saya?

    Isteri : Alaaaa....SAMPAI MASA saya belilah.......


    hehehe...lakonan sementara nak tunggu bebuka.....

    ReplyDelete
  2. ahak2...sampai masa kita berbuka la...

    ReplyDelete
  3. Alhamdullillah, suami saya dah berhenti merokok..tapi sekarang yang peningnya anak-anak pula dah mula belajar merokok....

    Kelakarnya masa suami merokok dulu,,,saya siap minta sebatang..sebab heran macam sedap je..asyik-asyik nak hisap je....hehehhe tapi tak jalan...(apa nikmatnya yer... )

    ReplyDelete
  4. ros...itu yang saya sama bimbang...depan kita diorang ok...blakang allah sahaja yang tahu...tapi setakat ini semua alhamdullilah

    penah mencuba gak ya...he2..tak pening ke?

    ReplyDelete