Monday, July 27, 2009

Bro Pyan


"aku tak benci Malaysi, aku sayang Malaysia..."
malam 25 julai 2009 di Dataran Shah Alam mendengar bro pyan habib membaca sajak di pekan frinjan...satu malaysia..ini yang dia sebut bila mulakan bicara puisi (tajuk bro tak sebut)..antara bait-bait sajak yang di baca ..."Malaysia adalah lebuhraya, malaysia adalah tingkat 14...."panjang sajak bro pyan ni. Aku adalah salah seorang peminat pyan habib rasa terhibur dengan apa yang di sampaikan pada malam tersebut(datang semata-mata tengok pyan habib saje..he2) walaupun hanya sebuah sajak sahaja...mungkin penat kot pasal siang hari dia buat 'gig' kat subang jaya...atau...sajak-sajak beliau memang mahal tak boleh baca banyak-banyak.... Apa-ape pun malam tu memang hebat pada khalayak yang tersendiri..aku tak lama kat dataran malam tu,pukul 11 aku chaw...pegi jalan-jalan ke uptown seksyen 24 pulak. Bro Pyan memang 'klas'..."aku tidak benci Malaysia,aku sayang Malaysia..." Lepas ni aku nak pegi lagi ke pekan frinjan ni, nak beli buku,ada beberapa buah buku menarik minat aku tapi malam tu tak cukup duit nak beli.

No comments:

Post a Comment