Friday, July 31, 2009

pam minyak

ari ni aku isi minyak kat stesen shell,isi 30 dapat borang isi dan menang. Macam iklan tu...isi 30 dan menang 30ribu setiap minggu. Tiap kali isi tiap kali tu isi borang dan tah berapa ratus kali isi borang peraduan yang stesen minyak ni anjurkan...pernah menang?...hampeh...berangan menang adala...Tiap kali masukan borang tu siap doa tu,kali ni biar giliran aku pulak yang dapat..pas tu berangan. Ade masanya menyampah nak isi borang peraduan ni bukan nya dapat ,buat sakit hati je. Pernah sekali tu aku gurau kat cashier tu...dik pasal ape saya tak pernah menang...syarikat main komplot ke untuk kawan-kawan di syarikat yang dapat ke?dia sengeh je...he2.

Aku tak tau, peraduan ni 'halal ke haram'..pasal tak de pulak fatwa yang mengharamkan peraduan ni. Pasal apa aku fikir cam tu,pasal peraduan ni peraduan mencuba nasib..nasib baik menang nasib tak baik untung syarikat minyak tu. Ini lah persaingan antara syarikat minyak nak suruh orang ramai macam aku ni isi minyak kat stesen mereka...yang tumpang seronok terkena macam aku ni la. Ada masa tu rasa nak bakar je stesen minyak ni...menipu je kerjanya...tapi aku gak yang bodoh pasal sama kena tipu. Tapi seronok berangan untung2 menang ya tak...berdosa gak tu

Kalau nak kira peraduan ni judi...boleh jadi gak ya. Semua orang tahu judi tu haram tapi ade pulak mangkuk yang buat cadangan 'Judi itu haram,jadi nak halal kenalah halal kan judi'...apa punya mangkuk cadangan ni. Sape yang buat cadangan ni patut kena tahan bawah ISA...opsss...ISA kena di mansuhkan...kita hukum kena rotan 100 kali. Bila orang dah gila judi semua benda dia nak halalkan. Tapi akhbar utusan dan berita harian tu kan akhbar melayu dan di punyai oleh orang islam, boleh pulak siar iklan KUDA,TOTO,MAGNUM (KTM)...bila hari minggu penuh satu muka surat iklan KTM ni,siap dengan iklan sapa nak buat ramalan lagi...ok je tak de sape pun yang buat bantahan. Patut nya perkara ni masuk kat persidangan parlimen baru lah bagus untuk di bahaskan...pasal kita semua tahu siapa di belakang takbir akhbar2 ni.

******
aku beli surat khabar yang subahat ni boleh ke....he2...mampus...jangan ada yang doa masuk neraka dah la....
dua tiga hari lagi kena isi minyak....nak berangan lagi ke ???...

3 comments:

  1. Suami saya satu ketika dulu suka beli minyak kat petronas..konon nak menang kereta.Tapi saya cuma nampak ada beberapa botol kicap mini yang dibawa balik....kereta tak ada pun..Saya cuma isi di esso...tapi untungnya ada ketika boleh dapat milo free, nescafe free, susu free...jadilaaa..dari tak ada..

    ReplyDelete
  2. Pn Rose...dapat gak kicap...saya ape pun tak dapat...

    Bro Pyn...memang bole buat gua naik minyak...he2

    ReplyDelete