Monday, August 17, 2009

maaf di pohon

Do'a malaikat Jibril menjelang Ramadhan "
"Ya Allah tolong abaikan puasa ummat Muhammad,
apabila sebelum memasuki bulan Ramadhan dia tidak melakukan hal-hal yang berikut:

* Tidak memohon maaf terlebih dahulu kepada kedua orang tuanya (jika masih ada);
* Tidak berma'afan terlebih dahulu antara suami isteri;
* Tidak bermaafan terlebih dahulu dengan orang-orang sekitarnya.
Maka Rasulullah pun mengatakan Aamiin sebanyak 3 kali.
Dapatkah kita bayangkan: yang berdo'a adalah Malaikat dan yang mengamiinkan adalah Rasullullah dan para sahabat, dan dilakukan pada hari Jumaat.
Oleh itu saya terlebih dahulu MEMOHON JUTAAN AMPUN DAN MAAF jika saya ada berbuat kesalahan, tidak disengaja maupun yang disengaja, mahupun dari kata-kata ,perbuatan ataupun penulisan ,semoga kita dapat menjalani ibadah puasa dengan khusyuk, diberkati dan dirahmatiAllah S.W.T, Insyaallah.

Selamat Menyambut Ramadhan Al Mubarak

Semoga Ramadhan membawa keberkatan kepada semua dan mengukuhkan ukhwah yang terbina.


Sekali lagi saya menyusun sepuluh jari memohon maaf atas keterlanjuran kata dan perbuatan,
yang menyinggung perasaan saudara saudari dan atas segala kesilapan yang telah berlaku di sepanjang perkenalan kita.

2 comments:

  1. Huhu..saya pun nak cepat2 mintak maap kat semua orang...

    Hubby dan saya juga mohon kemaafan kalau2 ada salah silap selama ni.

    0-0 ye!

    ReplyDelete
  2. sama-samalah kita...salam buat atip

    ReplyDelete